welcome

Friday, December 5, 2008

..CinTa..

betul ker ada 0rang cakap cinta itu menarik??
maybe gak kan..dulu kalau 0rg tanya..


"erm...cmna nak buat ni..???"

lepas tu insyaAllah faham punyer lar..meti s0mething yang kaitkan dengan hati...tapi tyme tu ana x amik serius sangat pasal ni sebab ana rasa kalau masalah ni 'jentik' jer dah 0k{bagi ana la}lebih kurang macam pandang enteng la bak kata bebudak sastera..pastu kluar la nasihat ana yang berbunyi...

"anti bat cmni...pastu camtu...jgn plak buat yang itu...yang ini mesti amal selalu...begini...dan begitu...yang penting jgn lupa itu dan ini..."

lebih kurang macam tu la..punya la hebat ana kalau kawan2 rapat minta nasihat pasal ni..sampai la skarang pandangan ana tentang CINTA macam tu jugak.bila dengar dari kawan2 rasa cam berat sangat jer..tapi kalau pikir sendiri senang sangat kalau nak tangani.last2 Allah bagi rasa sendiri..

"0o0o0whhhh...begini rupanya rasa CINTA"

kalau orang tanya ana...

"mcam mna rasanya??"

"nak dari pandangan iman ke nafsu??"

"kalau dari pandangan iman??

"iman kata :ya Allah...seksanya nak hidup..susahnya nak jaga hati....merana jiwa raga...hidup jadi x tenang.buat apa semua x kena.."

"kalau dari pandangan nafsu plak macam mana??"

"nafsu kata :0h indahnya hidup ini bersulamkan cinta.indah lagi kalau dapat bertemu si dia..x sabarnya rasa..rindunya..sayangnya...rasa cam x nak lepaskan si dia.kalau ikut nafsu..semua indah,cantik,SY0K....rupa si dia yang x hensem p0n b0leh jadi hensem serta merta..ala ala 'prince fr0g' la katakan.kalau orang kata jauh di mata x pa,sebab dekat di hati..tapi yang ni lain skit.mesti jugak dekat dimata dekat di hati.kalau x hidup x tenang.."

0h...begini rupanya cinta..sy0k!..memang sy0k!x sangka begini...semalam telah Allah tunjukkan ana bagaimana rasanya..uish...bahaya kalau tersalah cara.

cuba bayangkan kalau cinta tu kita letak kat tempat yang sepatutnya..meti lagi padan ka.ideal sungguh.lagi indh jika cinta itu diberi kepada sang pencipta cinta..pencipta telah mencipta rasa cinta untuk diserah kan cinta itu kepada sang pencipta cinta dan juga yang cinta kepada pencipta cinta..

indahkan cinta tu...apa kata anda????

4 comments:

faiz said...
This comment has been removed by the author.
faiz said...

Perasaan cinta bukan perlu dilawan. Mengapa perlu dilawan perkara yang sudah menjadi fitrah? Tetapi perasaan cinta itu perlu dikawal. Disalurkan ke tempat yang betul. Dikawal supaya tidak melampau batas-batas yang telah ditetapkan Allah...
ermm kalau nak reply just sent to my mail pheonix_horse92@y.c

Anonymous said...

emmm...
btul tu...
perasaan cinta adalah satu fitrah manusia...
manusia dilahirkan dalam rasa cinta dan kasih sayang...
semuanya...ingin mengasihi dan dikasihi..
itulah fitrahnya...

kura2 said...

cinta ada kalanya membahagiakan,
adakalanya melukakan...
adakalanya racun..
dan adakalanya penawar...
hanya CINTA Allah sebaik-baik cinta dan tiada yg lebih suci melainkan CINTA-NYA...