welcome

Monday, April 26, 2010

Kemunculan Alumni 15 zikr

Allah banyak bantu kami..
Alhamdulillah..

Sepanjang kami berurusan untuk menjayakan program alumni 15 zikr yang bertemakan

"Semusim Bersama,Seabad Terasa"

Betul2 terasa bantuan Allah teramat banyak dan terlalu cepat dan dekat..Terasa nikmat kebesarannya..
Sebenarnya bukan senang nak dapat kelulusan dari pihak sekolah,lebih2 lagi nak buat program pada hari persekolahan.Makaru wamakarallah,wallahukhairul makirin..Benarlah Allah sebaik-baik perancang..

Kami khassah 1 matri yang menguruskan kerana lebih mudah untuk berurusan disebabkan program kami hanya diadakan di tempat pertama kali kami semua dipertemukan di awal alam remaja kami..
Asalnya rncg mmg nak buat simple2 ja,tapi Allah bagi yang terbaik pada kami.
Untuk buat program ni mmg perlukan banyak perbelanjaan,tapi kat sini memang dapat rasa betul2 Allah hantar bantuan kpd kami..
Program yang kami buat memerlukan budjet bagi kos penginapan,makanan dan aktiviti2..Jadi,salah seorang yang daripada kami telah ditugaskan bagi mengumpul dana.x sangka dengan cepatnya rezeki Allah dah kami peroleh.Sumbangan dari makcik2 sahibah dan dari peserta2 program alumni 15 zikr sendiri.
Betullah kata orang,"barangsiapa yang menolong DEEN Allah,Allah akan membantunya.."
Pada awalnya terfikir juga..x susah ka bagi kami,khassah yang juga sebagai ajk pengurusan program sepanjang 3 hari program berlansung kerana kami perlu menghadiri kelas pada waktu persekolahan..rasa x sampai hati nak tinggal kawan2 yg datang dari jauh jalani aktiviti tanpa kami..Tapi kami tetapkan hati juga..x nak mengganggu sessi pembelajaran dan x nak tinggalkan kawan2??!!!confuse2..
Akhirnya kami utamakan yang lebih aula..And Allah know everything that's better for us..

Untuk ikuti kisah seterusnya...boleh baca di laman 15 zikr yang lebih best..

No comments: