welcome

Sunday, December 27, 2009

seDetik bErsama..SeaBat TeraSa..

'Ya Allah..
Rindunya pada sahabat2 ku..'

'rasanya macam dah lama x contect kawan2..huhu..'

Beberapa hari lepas,salah seorang sahabatku menelefon..

"Assalamualaikum,bill...nak tau tak..sejak kebelakangan ni ana asyik mimpi masa kat matri ja..waktu ana sdg ambil exam chemistry...masa kita di kelas seni...dan macam2 lagi la..ana rindu sangat kat anti dengan kawan2 kite yg lain.."

Ya sahabatku..ketahuilah..aku juga sangat merindui kalian dan saat2 kita pernah bersama2.
Ingat lagi..
kita pernah rapat sangat..
Dan kita pun pernah berselisih faham..diatas kata2 orang lain,kita makin berjauhan..x serapat dulu..
Ada kala dingin terasa..
Taufan pun melanda..
Tapi..mungkin Allah nak uji setakat mana ukhuwah yang kita bina..

'Tiadalah ukhuwah andainya hilang husnudzon(berbaik sangka)'

Tepat sekali kata2 ni..Dulu betul2 x pernah dengar ayat ni.Tapi lepas tau benda ni...Saya cuba praktikkannya demi mempertahankan ukhuwwah kami..adakalanya tumbang juga dek hasutan syaitan yang direjam itu..Tapi tak terhenti saat itu..kucuba betulkan kembali segala yang tersalah..

Sahabatku...
Aku mengaku...Ada kalanya aku ego! Dan mempertahankan keegoanku..Ada kalanya aku berjaya mencairkannya..
Tapi..
Ketahuilah bahawa aku amat menyayangimu..Uhibbuki fillah lillah!
Mungkin terkadang hatiku membengkak disaat orang lain 'mengambil alih' engkau dariku disaat sedikit kedinginan melanda..
Lantas aku beristighfar..Hembusan dari syaitan perlu segera dihapuskan..
Aku x nak semua itu menjadi tembok penghalang persahabatan yang terbina atas dasar ukhuwwah fillah ini..

Sahabatku..
Harapanku agar kita kan bersahabat hingga ke syurga..kerana
MATI ITU PASTI..hidup insyaAllah..

No comments: