welcome

Tuesday, March 17, 2009

A Time to dEsCribE..

'Astaghfirullah....'

Hatiku beristighfar apabila terlintas sesuatu di fikiranku

'Ya Allah,letihnya...'

Mengadu lagi kpd sebaik2 tempat mengadu tatkala background blog yang baru ditukar menyebabkan semua blog yg sudah di linkan hilang serta merta.Dan semua benda yang di'create' juga hilang.

Pelbagai perasaan cuba menguasai diri... marah+geram+bengang+letih+ngantok+lenguh2+putu asa...

Namun di segenap penjuru lain masih ada bisikan yang mengajak supaya sabar+usaha+etc..

"x pa...Allah nak uji ni.baru skit.hilang menda2 tu ja pon.x lagi hilang terus blog ni.Maybe benda2 yang lepas tu 'x best'.Mungkin gak yang akan di buat ni lebih sistematik dan bagus.InsyaAllah..Kan setiap benda yang Allah bagi tu ada hikmah dia sndri.."

Sedikit pujukan buat menenangkan diri sendiri.

"0rang tengah syok melayari alam novel ni...time ni jugak******sabar2.'Innallaha ma'a sobirin'."

Bisikan-bisikan musuh durjana cuba menyelinap sekali lagi ke dalam kalbu yang masih dalam proses pengislahan..Namun,pesanan2 yg kukuh menghenyak-henyakkan godaan tidak bermoral dari dalam dada.

Aku berfikir sendirian...

'Memang sengaja Allah tetapkan begini upaya aku x lalai dan bangga(seronok sangat) dengan apa yang dah aku buat.Dan Dia nak ingatkan aku bahawa tanpa Dia siapalah aku ini.Hanya manusia yang x lebih apa pun.'

SapaanNya sangat lembut.Cukup buat menyedarkan diri yang serba kekurangan ini supaya cepat-cepat mengislahkan diri.

Teringat aku pada kata-kata seorang sahabatku...

"orang yang Allah bagi lebih banyak kelebihan,dia perlu lebih banyak pengorbanan dan pergantungan pada Allah perlu lebih juga."(Diubah mengikut keseuaian)

Tepat benar pesanannya.Apa yang disampaikannya cuba kufahami detail2...dari ayatnya yang berbunyi...

"orang macam ana ni x kesah sangat.Ya la...Rupa x dak la seindah ******,sahabat ana ni.Jadi,bagi ana mungkin senang skit nak jaga hati dalam bab ni berbanding ****** yang lebih 'ada rupa'.Ya la..sapa nak pandang orang macam ana ni.jadi ,ana x kesah sangat nak fikir...'dia minat aku' ka 'aku ni comel/hensem' ka...apa2 la."

Yang aku faham,bukan niat dihati ingin sampaikan yang tersurat sahaja...tetapi lebih kepada yang tersirat.

Akhirnya fikiranku ligat mencari,

"nak ambil kat mana ya blog2 kawan2 haritu?,nasib la..yang jumpa tu Alhamdulillah...yang x jumpa tu sorry la yerr,"

Ku terus menekan punat papan kekunci......


Mencari...

Dan Mencari....

Moga kan Allah sertai dalam pencarian ini...

Amin...

No comments: